Ontwerp van Yotta, roosterprogramma ontwikkeld voor telefonische hulplijnen. Ylab ontwerpt en realiseert applicaties die zich kenmerken door een optimale user experience, de optelsom van de functionaliteit, de interactie en de vormgeving.
Portfolio
Yotta
Yotta is een roosterprogramma ontwikkeld voor telefonische en online hulpdiensten . Medewerkers en vrijwilligers kunnen zich via internet inroosteren voor telefoon- en chatdiensten.
Roosteroverzicht
Vrijwilligers kunnen zich tot drie maanden vooruit inroosteren voor telefoon- en chatdiensten.
Rooster
Met een klik op een nog vrije dienst roostert een vrijwilliger zich in. Stafmedewerkers kunnen het rooster zonodig aanpassen.
Beschikbaarheid
Het kan voorkomen dat er in een definitief rooster nog diensten open staan, bijvoorbeeld doordat iemand ziek is geworden. Om het zoeken naar een vervanger makkelijker te maken kunnen vrijwilligers in Yotta aangeven wanneer ze normaal gesproken beschikbaar zijn.
Suggesties
Op basis van de geregistreerde beschikbaarheid is Yotta in staat om suggesties te doen voor het opvullen van diensten.
Mobiele website
Met de mobiele website kunnen vrijwilligers snel zien wanneer ze ingeroosterd zijn. Mochten ze verhinderd zijn voor een telefoon- of chatdienst terwijl het rooster al definitief is, dan toont de website suggesties voor vrijwilligers die de dienst kunnen overnemen. Deze vervangers kunnen vanuit de website direct gebeld worden.
Configuratie en rapportages
Yotta biedt stafmedewerkers inzicht in — onder meer — de bezetting van de lijnen. .
Chat- en telefoonlijnen
Per lijn kan aangegeven worden wat de openingstijden zijn en hoeveel werkplekken er beschikbaar zijn.
Medewerkers
Stafmedewerkers hebben inzicht in de afspraken met de vrijwilligers en het aantal uitgevoerde diensten.